Sundhedsplejen

Som en vigtig del af det sundhedsfremmende og forebyggende arbejde i Hjørring kommune samarbejder Sundhedsplejen med forskellige aktiviteter på vores skole.

Sundhedsplejens tilbud har følgende forebyggende aktiviteter:

1. Sundhedssamtale i 0.kl.:

Indskolingssamtaler med elev og forældre i 0 klasse, efter motorisk screening, syns- og høreprøve, vægt og højde.

• Herefter screeninger på følgende klassetrin: 1.kl., 3. kl., og 6.kl.
  • Der kan laves aftale om undervisning i håndhygiejne i 1.kl.
  1. Om pubertet:
    • ”Pigesnak”, 4. kl.
    • ”Pubertet-snak”, 5.kl.
  1. Sundheds-/trivselssamtale – den såkaldte udskolingssamtale i 8.kl.:

(Eleven få en seddel med hjem som skal udfyldes – sammen med forældre - inden samtalen). Sundhedsplejersken: Vejer, måler, høre-og synstester.

1. Sund og Sikker Sex: 7.-9.

Følgende sundhedsplejersker har følgende afdelinger i Hjørringskolen:

A klasserne, Bagterp: rikke.dissing.oddershede@hjoerring.dk - Mobil: 4193 7562

GS-klasserne, Norgesvej: hanne.hjørringgaard.thorsen@hjoerring.dk – Mobil: 4193 7285

F klasserne, Norgesvej:  hanne.hjørringgaard.thorsen@hjoerring.dk – Mobil: 4193 7285

Højenehuset, Højene: lene.starcke@hjoerring.dk  – Mobil: 4122 36204

K klasserne, Højene:

OK, Muldbjerg: hanne.hjørringgaard.thorsen@hjoerring.dk – Mobil: 4193 7285

Bemærk:

• Vedrørende kommende screeninger tager sundhedsplejen kontakt og aftaler nærmere med de enkelte teams og aftaler nærmere med/orienterer forældre over AULA
  • Vedrørende undervisning i Hjørringskolens enkelte klasser, - så aftaler de enkelte teams nærmere.
  • Vedrørende elever på ældstetrin (9.kl. – 10.kl.) – kan sundhedsplejen eventuelt deltage konsultativt.

LINK: Sundhedsplejen | Hjørring Kommune (hjoerring.dk)